Pražský hrad

Pražský hrad je nejvýznamnější český hrad (původně raně středověké hradiště) stojící na skalnatém ostrohu nad řekou Vltavou v centru Prahy, na vrchu Opyš. Od 9. století býval sídlem českých knížat, později králů a od roku 1918 je sídlem prezidenta

Krematorium v Nymburce

Slavnou Le Corbusierovu definici architektury naplňuje budova Nymburského krematoria „Vědecká, moudrá a velkolepá hra objemů, sdružených pod sluncem“.

Hradec Králové – salon republiky

Josef Gočár za 30 let zdejšího působní připravil pro Hradec na 30 projektů a svým regulačním plánem zásadně ovlivnil i budoucí rozvoj města. To se pak na oplátku stalo kronikou osobního vývoje architekta a jeho cesty od secese až ke konstruktivismu.

Masarykovo zdymadlo Střekov

Zdymadlo přetínající Labe pod hradem Střekovem v Ústí na Labem bylo postaveno pro zlepšení splavnosti zdejších peřejí a je posledním vodním stupněm labské vodní cesty na českém území. Střekovský jez patřil v období první republiky mezi největší...

Mohyla Generála M. R. Štefánika na Bradle

Charakteristická bíle se skvoucí terasovitá stavba představuje typickou čistotu architektonického projevu Dušana Jurkoviče. Celá stavba je postavená z travertinových bloků. Z celého pomníku je krásný výhled do kopanického kraje.

Brněnské výstaviště

Areál brněnského Výstaviště vznikl koncem 20. let 20. století pro Výstavu soudobé kultury. Specifická úloha výstavních pavilonů byla příležitostí, kde mohly naplno zaznít nejprogresivnější stylové projevy doby.

Nová radnice v Ostravě

Stavební práce byly započaty 20. dubna 1925. Původní návrh počítal s kamennou budovou i věží, která měla připomínat palác Signorie ve Florencii.

Druhá budova Matice slovenskej Martin

Druhá budova Matice slovenskej nahradila pôvodné sídlo tejto inštitúcie, ktoré sa odpredalo štátu. Architektonický návrh vyšiel z dvojkolovej súťaže, ktorej víťazom sa stal v roku 1924 Ján Palkovič z Turčianskeho Svätého Martina.

Veletržní palác v Praze

Roku 1974 zachvátil budovu rozsáhlý požár a shořela na holý skelet. Po dlouhém váhání nakonec bylo rozhodnuto o rekonstrukci a následném využití stavby pro potřeby Národní galerie. Rekonstrukce započala roku 1986 pod vedením architekta Masáka

Bechyňský most

Bechyňský Duhový, původně Jubilejní most byl dlouho největším železobetonovým mostem v Československu. V současnosti jde stále o deváté největší rozpětí železobetonového oblouku u nás. Unikátní je i tím, že od začátku slouží žel. i silničnímu provozu

Masarykovy domovy v Praze-Krči

Vzájemně propojené, racionálně rozvržené pavilony osazené v zeleni, skýtaly zázemí pro 3 300 osob, přičemž velkou inovací byl např. pavilon pro manželské páry.

Starý Spořilov, Praha – zahradní město

Zrod Spořilova podnítil Václav Sklenička, ředitel Vinohradské Spořitelny, která akci podpořila nízkými úroky. V roce 1925 ustavené družstvo Spořilov oslovilo profesora ČVUT Josefa Bertla a pod jeho vedením se začala rýsovat podoba nové obytné čtvrti.

Krematorium v Brně

Návrh krematoria vzešel ze soutěže brněnského magistrátu, v níž byl Wiesnerovi konkurentem například Pavel Janák. Porotu však více zaujal realizovaný návrh, který budovu krematoria usadil na pozemku nezvykle – bočním průčelím blíže k hlavní ulici.

Strahovský stadion

Strahovský stadion patří se svými 63 tisíci m2 k největším sportovním stadionům světa. Jeho současná podoba je jedinečným výsledkem postupného rozrůstání od 30. do 70. let 20. století a je tak zajímavou kronikou vývoje stavebního umění a technologií.

Hotel Avion v Brně

Hotel Avion je funkcionalistická budova stojící v centru Brna v České ulici poblíž náměstí Svobody, spolu s Vilou Tugendhat jediná národní kulturní památka tohoto architektonického stylu v Brně.[1] Hotel vznikl v roce 1928

Kostel sv. Václava v Praze – Vršovicích

Neobvyklý kostel, který je dominantou Náměstí Svatopluka Čecha v Praze-Vršovicích, je jedním z prvních kostelů katolické církve u nás, postavených ve stylu konstruktivismu.

Vysokoškolský internát Lafranconi Bratislava

Budova univerzitného internátu bola prvá tohto druhu na Slovensku. Komplex tvoria dva objekty, ubytovací a spoločenský

Památník na Vítkově v Praze

Památník na Vítkově je jednou z významných pražských dominant, která se stala symbolem demokratické tradice státu. Předpolí stavby ve stylu klasicizující moderny zaujímá socha Jana Žižky z Trocnova od Bohumila Kafky.

Vila Tugendhat

Vila sklízela od počátku obdiv i kritiku. V době, kdy bylo aktuálním tématem minimální bydlení, byl tento palác v jistých kruzích stěží akceptovatelný. Sídlo „židovských kapitalistů“ čekal pohnutý osud a léta devastace vedla až k fyzickému ohrožení.

Hotel Palace kúpele Sliač

Kúpeľný hotel Palace*** ako najväčší objekt kúpeľov Sliač patrí medzi najvýznamnejšie diela pražského architekta Rudolfa Stockara, ktorý naň vyhral súťaž vypísanú v roku 1924 ministerstvom verejného zdravotníctva.

Háskova vila v Jablonci nad Nisou

Vila od architekta Heinricha Lauterbacha (1893–1973) ztělesňuje nejprogresivnější myšlenky o novém bydlení, které se formovaly v kruzích německého Werkbundu, Bauhausu apod. a patří k nejkrásnějším modernistickým vilám u nás.

Baťúv Zlín



Kolonádový most Piešťany

Kolonádový most (tiež Sklený most) je najdlhším krytým mostom na Slovensku a je národnou kultúrnou pamiatkou nachádzajúcou sa v Piešťanoch  nad riekou Váh. Dielo architekta Emila Belluša

Obytný súbor Avion Bratislava

Avion patrí medzi prvé funkcionalistické stavby v Bratislave. Je Národnou kultúrnou pamiatkou a Stavbou 20. storočia v oblasti bývania na Slovensku. Postavený je na území pôvodnej obce Blumentál. Výstavba prebiehala na periférii Bratislavy,

Tepelná elektrárna ESSO v Kolíně

Elektrárenský komplex společnosti ESSO, vystavěný 1929–1932 na pravém břehu řeky v kolínském Zálabí, vyvolal záhy po svém dokončení značnou pozornost.

Penzijní ústav (Dům odborových svazů) v Praze

Dvanáct pater vysoká budova se světlým keramickým obkladem, dodnes dobře patrná v pražském panoramatu, byla vystavěna ve 30. letech pro potřeby Penzijního ústavu. Získala přízvisko „pražský mrakodrap“.

Nádraží v Hradci Králové

Víceúčelová budova Hlavního nádraží v Hradci byla postavena jako reprezentativní vstupní brána do sídelního města Státních drah. Monumentální stavba, postavená ve stylu klasicizující moderny, byla ve své době nejmodernějším nádražím v republice.

Elektrické podniky hl. m. Prahy

Elegantní budova s keramickou fasádou byla rozvržen do sestavy křídel, výškově i proporcemi určených podle provozu. Dostatek světla zajistily vnitřní dvory i užití skleněných příček a luxferů.

Vltavská vodní kaskáda

Vltavská kaskáda je soustavou 9 přehrad rozmístěných na horním a středním toku Vltavy. Podnětem k úpravám řeky bylo nejprve její splavnění, po první světové válce začala být však aktuální i otázka využití vodní energie.

Francouzské školy v Praze – Dejvicích

Areál tzv. Francouzských škol byl postaven podle návrhu avantgardního architekta Jana Gillara. Elegantní stavby osazené v zeleni sledovaly ty nejprogresivnější trendy v oblasti školských staveb a systému výuky.

Železničná trať Červená Skala – Margecany

Trať začali stavať v roku 1931 s viacerými technickými unikátmi. Stavalo sa v náročných podmienkach, v tečúcich pieskoch, keď z tunela vytekala voda v množstve až 35 litrov za sekundu.

Osada Baba v Praze

Realizováno bylo 33 domů, z nichž žádný nebyl návrhem úvodní soutěže. Stavět se začalo v dubnu 1932 a v září byla výstava otevřena, aby měli návštěvníci možnost nahlédnout do útrob rozestavěných exponátů.

Tyršův most přes Radbuzu v Plzni

Tyršův most přes řeku Radbuzu byl v roce 1994 zařazen mezi národní kulturní památky, téměř vzápětí prošel celkovou obnovou. Je dlouhý 76,8 m, původně byl široký 9 m, ale přestavbou v roce 1995 byl rozšířen na 11 m.

Letiště Ruzyně

Za 4 roky stavebních prací byl vybudován letecký areál o rozloze 80 ha, skýtající 8 zpevněných travnatých drah se zapuštěnými světelnými návěstidly a dalším špičkovým technickým vybavením (maják, světlomety, navigace).

Budova Manderla Bratislava

Budova je postavená nad ulicou a stojí na štyroch pevných stĺpoch. Medzi nimi je presklený parter, nákupný a podchodový priestor, v ktorom sa stáčala ulica. Vertikálny charakter budovy je zdôraznený vystupujúcimi piliermi na čelnej fasáde.

Československé pohraniční opevnění

Systém stálého opevnění, který vybudovala Československá republika v zhoršující se mezinárodní situaci 30. let, je považován za jeden z nejpropracovanějších v Evropě

Visutá lanovka Skalnaté pleso – Lomnický štít

Visutá lanovka Skalnaté pleso – Lomnický štít predstavuje druhý úsek lanovej dráhy vedúcej z Tatranskej Lomnice na Lomnický štít. V čase svojej výstavby predstavovala svetový unikát. Lanovka mala dĺžku viac, ako 6 kilometrov.

Sanatórium Vyšné Hágy

Komplex trinástich budov sanatória vo Vyšných Hágoch je jedno z najvýznamnejších diel medzivojnovej architektúry bývalého Československa a patrí medzi svetovú špičku funkcionalistickej architektúry.

Skleněný palác v Praze – Dejvicích

Elegantní stavba bytového paláce může být vzorem do dnešních dní. Je kultivovanou dominantou bubenečského náměstí, které svým trojkřídlým půdorysem městotvorně uzavírá.

Kúpalisko Zelená žaba Trenčianské Teplice – rekonštrukcia

Zelená žaba je jedno z dvoch kúpalísk na území Slovenska, ktoré sú pre významné architektonicko-historické hodnoty zapísané v Ústrednom zozname pamiatkového fondu SR. Stavba, ktorú navrhol brniansky architekt Bohuslav Fuchs v roku 1937

Národná banka Bratislava

Patrí k významným funkcionalistickým dielam slovenského architekta Emila Belluša. Do 90. rokov 20. storočia v nej sídlila Národná banka česko-slovenská. Monumentálna stavba nesie znaky dobových procesov v architektúre

Obchodní dům Bílá labuť

„Zázrak na Poříčí“, obchodní dům firmy Brouk a Babka dostal jméno podle hostince, který nahradil. Dvanácti podlažní nákupní palác, ze skla a železobetonu, navržený architekty Kittrichem a Hrubým, byl otevřen na prahu druhé světové války

Podolský most – Le beau pont de l´Europe

Most je dlouhý 510 m a široký 8,5 m. Vozovka leží ve výšce 58 m nad dnem a minimálně 39 m nad hladinou Orlické přehrady. Největší oblouk má rozpon 150 m, tloušťku 2 m a vzepětí 41,8 m. Šířka klenby ve vrcholu oblouků je 7,5 metru, v patkách 9,5 metru

Vodná nádrž Oravská priehrada

Vodná nádrž Oravská priehrada je súčasťou vodného diela vybudovaného na sútoku Bielej a Čiernej Oravy. Nachádza sa na severe Slovenska, v rovnomennom regióne. Hlavným účelom vodného diela je zachytiť vodu v čase povodní a zachytenou vodou

Mestský vodojem Trnava

Z konštrukčného hľadiska tvorí vodojem šesť železobetónových nosných stĺpov zviazaných skružami a nesúcich plný valec vodnej nádrže. Výrazné sú tak aj tie časti, ktoré majú inokedy najmä konštrukčnú funkciu.

Karolinum, Univerzita Karlova – rekonstrukce

Karolinská rekonstrukce je vrcholným dílem Fragnerovým i důležitým mezníkem v dějinách naší architektury.

Emauzy v Praze – přestavba

Neobvyklé a nádherné věže klášterního kostela benediktinů v Emauzích jsou v pražských pohledech nezaměnitelné. Jejich železobetonová konstrukce s pozlacenými špicemi patří mezi to nejlepší v moderní církevní architektuře u nás.

Kolektivní dům v Litvínově

Budova má nepravidelný půdorys souměrný podél příčné osy. Skládá se ze dvou zalomených samostatně stojících obytných křídel a střední budovy, která obě křídla spojuje.

Nádraží v Pardubicích

Pardubické nádraží představuje nejen důležitý spojovací uzel na trati Praha-Olomouc, ale zejména jeden z vrcholů poválečného funkcionalismu. Víceúčelová „cihlová“ budova dominující Pernerovu náměstí.

Vodní dílo Fláje

Jediná betonová pilířová přehrada v ČR, která je pro unikátní technické řešení hráze chráněnou kulturní památkou. Pilířová hráz je složena ze 34 bloků, z toho 19 je dutých typu Noetzli a 15 plných, tížných.

Sídliště Ostrava – Poruba

Poruba – první krásné socialistické město Československa. Poválečný rozvoj průmyslu a těžby uhlí na Ostravsku přinesl nevídaný nárůst počtu obyvatel. S nástupem komunismu se havířsko-dělnická lokalita měla stát vzorem budoucích měst a obrazem kultury

Bytová panelová výstavba

Výstavbu prvního čtyřpodlažního domu, postaveného podle návrhu Hynka Adamce a Bohumíra Kuly, umožnil i ve Zlíně vyrobený nový typ jeřábu. Dům označený G 40 (Gottwaldov 40 bytů) byl postaven za 4 měsíce a začal se stavět po celé republice.

Bratislavský hrad – rekonštrukcia

Osemdesiatpäť metrov nad Dunajom sa týči Bratislavský hrad, neodmysliteľná súčasť panorámy mesta. Hlavným cieľom jeho ostatnej rekonštrukcie, ktorá prebieha v troch etapách, je zabezpečiť adekvátny estetický, kultúrny a voľnočasový priestor

Športová hala Pasienky v Bratislave

Športová hala Pasienky je prvou veľkou športovou halou, ktorá bola zrealizovaná konštrukčne progresívnou technológiou. Keďže jej tvar je primárne určený statickým pôsobením konštrukcie a nie naopak.

Liškova vila ve Zlíně

Budova, osazená ve svahu zlínského Hollywoodu Kudlova, pozoruhodným způsobem rozvíjí výraz tradiční baťovské cihelné architektury, doplněné o prvky pozdního romantizujícího předválečného funkcionalismu i poválečného dekorativního klasicismu.

Sídliště Invalidovna v Praze

Sídliště dostalo statut experimentu – ověřovalo novou koncepci bydlení i některé nové stavební postupy (např. železobetonové předepjaté panely délky 6 m). Urbanistické řešení odvádělo dopravu na obvod sídliště

Plavecký stadion v Praze – Podolí

Plavecký bazén v Podolí je perlou, spojující snad všechny klady stavitelského umění. Ladná křivka bazénové haly je umně usazena v bývalém lomu Podolské vápenky a využívá malebného zákoutí Kavčích hor, chráněného před prouděním větru.

Ústav makromolekulární chemie v Praze

Budova Ústavu makromolekulární chemie byla již v době svého vzniku považována za přelomovou. Toto hodnocení se týkalo nejen nových technologických postupů ve výstavbě, ale do značné míry také nového výrazu, který nové technologie umožnily.

Hutnícky kombinát Košice

Vzorom boli sovietske hutné kombináty. Stavať sa začalo v januári 1960. V skôr postavených objektoch zvarovne bývalého Hutného kombinátu (HUKO), sa vyrobili prvé rúry. O rok neskôr začala výrobu mostáreň.

Žďákovský most

Žďákovský most patří k nejkrásnějším ocelovým obloukovým mostům na světě. Most je největším plnostěnným dvoukloubovým mostem světa, který k zachycení vodorovných sil nepoužívá táhlo.

Řetězový most ve Stádlci u Tábora

Řetězový most ve Stádleci je jediným trvalým mostem na světě, který byl postaven ze stejných součástí na různých místech. Původní empírový most přes Vltavu na trase Písek Tábor

Vysoká škola poľnohospodárska v Nitre

Vysokoškolský komplex je sídlom Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre je jednou z najvýznamnejších realizácií tohto druhu na Slovensku a zároveň jedným z najkvalitnejších diel domáceho povojnového modernizmu

Zvíkovské mosty přes Otavu a Vltavu

Oba Zvíkovské mosty ležící na silnici z Mirovic do Milevska, patří k našim nejvyšším mostům. Jsou 252 m dlouhé, 10 m široké, 70–75 m nad dnem údolí a 30 m nad úrovní hladiny přehradního jezera.

Vodní nádrž Švihov – Želivka

Vodní nádrž Švihov, známá spíše pod názvem Želivka podle toku, na kterém byla zbudována, je největší vodohospodářskou nádrží v Čechách i ve střední Evropě. Její zatopená plocha činí 1 602,6 ha

Lyžiarsky areál Štrbské Pleso

„Areál snov“ patrí medzi najvýznamnejšie a najkrajšie športové areály na Slovensku. Nachádza sa v Mlynickej doline na Štrbskom Plese a leží vo výške 1 500 m n. m. Projekt vznikol v roku 1970

Pamätník SNP v Banskej Bystrici

Pamätník SNP v Banskej Bystrici je akýmsi vyvrcholením 60. liberálnych rokov 20. storočia, v ktorých vzniklo viacero významných architektonických konceptov.

Ještěd – hotel a vysílač

Neobvyklá stavba, která ladnou křivkou dotváří horský masiv Ještědu, se okamžitě stala oblíbeným symbolem libereckého kraje. Mimořádnost stavby, která spojuje funkci vysílače s horským hotelem a restaurací, potvrdilo udělení Perretovy ceny.

Pražské metro

Výstavba metra probíhala po etapách. První úsek trasy C a celého metra byl zprovozněn 9. 5. 1974. Ještě do konce roku přepravilo metro 39 mil. cestujících. V současné době jsou prakticky dokončeny trasy B a C.

Krematórium Bratislava

Krematórium a urnový háj v Bratislave je prvé krematórium na Slovensku a patrí k našim najlepším dielam povojnovej architektúry. Realizovalo sa v rokoch 1967 – 1968 podľa projektu architekta Ferdinanda Milučkého z rokov 1962 – 1963.

Nuselský most

Nuselský most patří mezi naše největší mosty. Sdružený předpjatý rám o pěti polích převádí přes Nuselské údolí šestiproudovou magistrálu s oboustrannými chodníky a uvnitř nosné konstrukce trasu C metra.

Most SNP v Bratislave

Most SNP, od roku 1990 do roku 2012 nazývaný aj Nový most, predstavuje jednu z hlavných dominánt Bratislavy, čo potvrdzuje aj v minulosti získané označenie najcharakteristickejšej stavby mesta. Hoci jeho výstavba prebiehala v rokoch 1967 – 1972

Televízna veža Kamzík Bratislava

Televízna veža Kamzík je jedným zo symbolov a orientačných bodov hlavného mesta Bratislavy. Je to najvyššia veža na Slovensku a zároveň príklad spojenia architektúry a inžinierskeho staviteľstva v jednom diele. Celková výška stavby je 194 metrov

Dálnice D1 Praha – Brno

Dálnice D1 mezi Prahou a Brnem je naše nejstarší a nejvytíženější dálnice. Stavět se začala dvakrát. Po záboru pohraničí v roce 1938 zahájila armáda výstavbu dálničního úseku Praha-Humpolec. Autorem slova dálnice byl Karel Chmel.

Slovenský rozhlas v Bratislave

Budova Slovenského rozhlasu, jedna z architektonických dominánt Bratislavy, bola postavená v čase, keď umenie ovládal socialistický realizmus. V rámci mesta ide o výnimočnú budovu, koncept svedectva doby, v ktorej vznikala. Táto doba bola priaznivo n

Obchodní dům Kotva

OD Kotva představuje špičku designu 70. let a už několik let aspiruje na status kulturní památky, který si jistě zaslouží.

Obloukový most na D6 přes Ohři (u Lokte)

Most je dlouhý 296,3 m, široký 13 m. Vetknutý oblouk má rozpětí 126 m a vozovka je 55 m nad údolím. V současnosti je to třetí největší oblouk v České republice. Most má 10 polí, z toho je 5 nad obloukem.

Vodní nádrž a elektrárna Dalešice

Vodní dílo Dalešice vzniklo v souvislosti s výstavbou jaderné elektrárny Dukovany. Jeho úkolem je stabilizace elektrizační sítě a zajištění dostatečného objemu technologické vody pro jadernou elektrárnu.

Dům Na Můstku v Praze

Budova na dolním konci Václavského náměstí, která nahradila kvůli stavbě metra zbořený Dům vlny a hedvábí, se krátce po svém dokončení stala ikonou a zapsala se do dějin české architektury. Nebylo to jen díky postavení na hranici Nového a Starého ...

Přesun kostela Nanebevzetí Panny Marie v Mostě

Děkanský kostel v Mostě je v dnešní době nejen vzácnou památkou pozdní gotiky, ale zejména mementem epochy 2. poloviny 20. století. Vydolování malebné mostecké krajiny a zánik raně středověkého města kvůli těžbě hnědého uhlí.

Vodná elektráreň Čierny Váh

Prečerpávacia vodná elektráreň Čierny Váh je našou najväčšou prečerpávacou vodnou elektrárňou a svojím inštalovaným výkonom 735 MW aj najväčšou vodnou elektrárňou v strednej Európe. Zároveň je najvyššie položenou vodnou elektrárňou na Slovensku.

Nová scéna a rekonstrukce Národního divadla v Praze

V současnosti je Nová scéna jedním z center pražského veřejného života a velmi navštěvovaná je i piazzetta, která nese jméno Václava Havla.

Diaľničný viadukt Podtureň

Viadukt Podtureň s dĺžkou 1 035 metrov (z toho asi 700 metrov nad územím obce) bol dlho najdlhším cestným mostom na Slovensku a zároveň v Československu. S

Vodné dielo Gabčíkovo

Vodné dielo bolo budované od roku 1977 s cieľom zabrániť pravidelným záplavám, ktoré v minulosti spôsobili značné škody. Po odstúpení Maďarska bola realizovaná len časť diela tzv. Variant C.

Vodní elektrárna Dlouhé Stráně

Nejvýkonnější přečerpávací vodní elektrárna v ČR patří i k největším v Evropě. Je vybavena dvěma reverzními Francisovými turbínami o výkonu 2 x 325 MW. Elektrárna je situována v chráněné krajinné oblasti Hrubý Jeseník

Atómová elektráreň Mochovce

Atómová elektráreň Mochovce je jedným zo základných pilierov energetickej siete na Slovensku.Prevládajú tu najmä technologické a funkčné aspekty. Pozostáva zo štyroch blokov s tlakovodnými reaktormi typu VVER 440/V-213, každý má výkon 470 MW

Televizní věž Praha – Žižkov

Věž na první pohled připomíná raketu – sestava tří ocelových dříků dosahuje výšky 134 m, tubus s anténou pak 216 m. Mezi tubusy jsou vetknuta 3 patra kabin s trojramenným půdorysem. V 66 metrech je umístěna restaurace, v 93 metrech vyhlídková plošina

Jaderná elektrárna Temelín

Jaderná elektrárna Temelín (JETE) s instalovaným výkonem 2x1000 MW je druhou jadernou elektrárnou v ČR a jednou z nejnověji dostavěných v Evropě. V roce 2000 byly do provozu uvedeny 2 z původně plánovaných 4 bloků.

Tančící dům

Kromě kancelářských podlaží je v nejvyšším patře restaurace a dvě vyhlídkové terasy, v přízemí oddělené vstupy do jednotlivých provozních částí a rozsáhlá výstavní plocha. Návrh interiéru kromě restaurace byl svěřen Evě Jiřičné

Budova Národnej banky Slovenska

Budova ústredia Národnej banky Slovenska  patrí k významným dominantám hlavného mesta SR Bratislavy a so svojimi 111 metrami si celých 15 rokov držala prvenstvo najvyššej  budovy na Slovensku.

Klášter trapistů v Novém Dvoře

V odlehlém zákoutí jihozápadních Čech tak byl obnoven duchovní život, před padesáti lety násilně ukončený. Ojedinělá duchovní stavba, upravený barokní dvorec s železobetonovou novostavbou kostela Matky Boží, je do hloubky prodchnutá spiritualitou.

O2 (Sazka) aréna Praha

Víceúčelová hala O2 aréna na rozhraní pražských Vysočan a Libně, označovaná za jednu z nejmodernějších v Evropě, byla otevřena v březnu 2004 po zhruba 17 měsících výstavby.

Most Apollo v Bratislave

Most Apollo je druhý najmladší bratislavský most, spájajúci brehy mestských častí Petržalky a Ružinova. Bol dokončený v roku 2005 a mal slúžiť na ďalšie odľahčenie dopravy v hlavnom meste Slovenska.

Hotel Kempinski Štrbské Pleso – rekonštrukcia

Grand Hotel Kempinski High Tatras prešiel komplexnou rekonštrukciou historickej budovy dobudovaním rozsiahlej podzemnej časti s technickým zázemím, obslužnou infraštruktúrou a servisom, zrekonštruovaním reštaurácie, konferenčnej a tanečnej sály

Odbavovací terminál letiště Brno

Převrácená variace na brněnský funkcionalismus – tak by se dala chápat nová hala brněnského letiště. Svými oblými tvary a mocnými oblouky je přímo antitezí přísných linií

Tunel Blanka

Tunelový komplex Blanka je součástí Městského okruhu v Praze. Tvoří jej Brusnický, Dejvický a Bubenečský tunel o celkové délce 5,5 km. Jde o nejdelší tunel v České republice a o nejdelší městský tunel v Evropě.

Dolní oblast Vítkovice – konverze

Průmyslový okrsek Dolních Vítkovic je jednou z našich národních kulturních památek. Jeho revitalizace a zpřístupnění veřejnosti představuje zdařilé spojení historických struktur s novodobými doplňky, i specifickou kapitolu naší památkové péče.

CITY ARENA Trnava - Multifunkčný komplex

Multifunkčný komplex sa nachádza na okraji centrálnej mestskej zóny Trnava a zároveň v priamom dotyku s mestskou pamiatkovou rezerváciou mesta.

Obytný komplex Panorama City Bratislava

Polyfunkčný komplex Panorama City predstavuje dve v súčasnosti najvyššie budovy na Slovensku s výškou 112,20 m a 112,60 metra. Ikonické veže majú originálny trojuholníkový tvar a umožňujú nielen unikátny výhľad na Bratislavu

Diaľničný úsek D3 Svrčinovec – Skalité

Úsek je realizovaný v polovičnom profile a jeho celková dĺžka je 12,282 km. Trasa diaľnice vedie v členitom území Západných Beskýd s komplikovanými inžinierskogeologickými a hydrogeologickými pomermi, preto bolo potrebné zrealizovať aj sanačné opatre

Archeopark Pavlov

Muzeum bylo postaveno jako betonový monolit na železobetonových pasech a základové desce. Stěny byly vylívány do oboustranného šalování. Po dokončení bylo převrstveno zeminou, osazenou regionálně typickými rostlinami.